Preparat stosowany jako dodatek do oleju silnikowego. Do zastosowania w silniku benzynowym i Diesla.
W U.S.A. klient stosujący ten preparat może otrzymać wieczystą gwarancję na silnik. Musi spełnić jednak trzy warunki: 1) być obywatelem U.S.A. 2) jego samochód w chwili zastosowania preparatu nie jest starszy niż 10 lat, 3) w chwili zastosowania preparatu silnik ma przebieg nie większy niż 100.000 mil.
Oczywiście należy wypełnić certyfikat załączony do opakowania, przesłać go do producenta preparatu i zarejestrować się. W chwili stwierdzenia uszkodzenia elementu, który był smarowany olejem z dodatkiem „PROLONG” Firma GoldenWest pokrywa koszty naprawy silnika. Szczegóły podane są na stronie amerykańskiej www.prolong.com – jednak nie było ani jednego przypadku aby Firma musiała naprawić klientowi silnik. Nasza firma jako jedyna na świecie (poza firmami z U.S.A.) otrzymała kilkadziesiąt opakowań preparatu „ENGINE TREATMENT” w opakowaniu z załączonym certyfikatem wieczystej gwarancji. Istnieje możliwość sprzedaży Państwu jednego takiego opakowania w celach marketingowych. Na opakowaniu widnieje napis: FREE ! Lifetime Engine Warranty, a w środku jest oryginalny amerykański certyfikat do wypełnienia.
Preparat stosujemy zwykle w ilości 12 uncji (0,354 l.) na silnik o pojemności oleju w układzie do 5 litrów. W samochodach o większej ilości oleju w silniku (samochody ciężarowe, autobusy, samochody specjalne, wojskowe) stosujemy preparat w ilości 10 % całej pojemności układu olejowego (np. jeżeli w samochodzie ciężarowym cała pojemność oleju to 15 litrów to na 13,5 litra oleju dodajemy 1,5 litra preparatu Prolong Engine Treatment).
Możemy go zastosować w każdym silniku, nowym, eksploatowanym lub wykazującym już objawy zużycia.
Preparat stosujemy przy każdej wymianie oleju. Jednak przy drugim i kolejnym zastosowaniu preparatu możemy użyć mniejszego opakowania – 8 uncji (0,236 l.) oznakowanego Engine Treatment BOOSTER (dotyczy samochodów o pojemności oleju w silniku do 5 litrów – głownie samochodów osobowych i lekkich dostawczych ). Jest to ten sam preparat tylko w mniejszym opakowaniu. Po pierwszym zastosowaniu preparatu pewna jego ilość w chwili spuszczania oleju pozostaje osadzona na elementach metalowych silnika, więc do kolejnych wlewów nie jest potrzebna już zwiększona jego ilość.
Mniejsze opakowanie ma zmniejszyć koszty dla potencjalnego klienta.
Według naszych obserwacji , opinii naszych klientów i testów własnych zaobserwowaliśmy po zastosowaniu tylko tego preparatu, że w silnikach powraca kompresja, silniki się wyciszają, zmniejsza się toksyczność spalin itp. Zaobserwowaliśmy zmniejszone zużycie paliwa o ok. 6-12 %.